Gepost op

Streetwear & LVMH

Streetwear & LVMH

Virgil Abloh, een van de grootste namen uit de fashion en design industrie heeft voor het merk “OFF-WHITE” en in samenwerking met Rimowa een nieuwe koffer bedacht. “De koffer valt op door zijn doorzichtigheid en doorbreekt het patroon van modieuze privacy” aldus Virgil die notabene zelf deze voorbeeld koffers heeft ingepakt. Ook biedt het een nieuwe dimensie van mode want nu wordt er ook van de gebruiker verwacht de koffers op een modieuze manier in te pakken. De koffers werden tentoongesteld op een lopende band van een vliegveld en kwamen hier één voor één langs.

Nieuwe collectie

Zoals de meeste dingen waar Virgil mee te maken heeft waren deze koffers binnen enkele seconden uitverkocht. Om die reden hebben Rimona en Virgil besloten de koffers nog een keer uit te brengen maar dan met een gele “OFF-WHITE” band om het midden van de koffer en ook een niet doorzichtige versie met de letters “Personal Belongings” op de zijkant.

Deze collectie wordt verwacht in de winter van 2018 uit te komen. De prijs van deze koffers zullen starten vanaf $1,700,- dollar en als de prijzen zo oplopen als de vorige succesvolle samenwerking van Rimowa en streetwear merk Supreme dan kunnen de prijzen oplopen tot $4000,- dollar

Rimowa

Rimowa is een heel goed voorbeeld van hoe samenwerkingen uiteenlopen en op plekken voorkomen waar je het niet verwacht. Zo is Rimowa een 120 jaar oud koffer Merk wat niet direct past bij streetwear samenwerkingen. Maar het merk is wel onderdeel van de grote organisatie “Louis Vuitton Moët Hennesy”  en sinds Virgil Abloh artistic director is van Louis Vuitton vinden er veel samenwerkingen plaats en beloofd de toekomst nog heel wat.